ارتقاء بهداشت وسلامت در روستای خرم آباد


چکاپ پزشکی

 کلیه اهالی روستا مورد چکاپ و پیگیری درمان قرار گرفتند و آموزش های بهداشتی محیطی و فردی در این راستا داده شد.

ایجاد خانه های سلامت

 با توجه به اینکه تقریباً، روستاها از امکانات اولیه پزشکی اعم از معاینه و … برخوردار نبوده و نیستند ، لذا  این موسسه اقدام به ایجاد خانه سلامت  در روستا ی پایلوت نموده و تجهیزات اولیۀ معاینه را در آن قرار داد  تا در زمان مراجعه پزشکان، خدمات رسانی بهتری به روستائیان انجام پذیرد.

تشکیل تیم  سلامت

شناسایی و آماده نمودن پزشکان متخصص در کلیه رشته ها، ( تهران و استان خراسان جنوبی ) و اعزام آنان به روستاهای تحت پوشش با هزینه های موسسه، بسیج سازندگی سپاه و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها

 

احداث حمام های خانگی

 به منظورحفظ سلامت و بهداشت فردی و عمومی روستاییان، حمام و سرویس بهداشتی با همکاری مردم ساخته شد. به طوری که از سوی شبکه بهداشت و درمان، روستای خرم آباد بعنوان روستای سالم شناخته شده است .

 

 

راه اندازی واحد تصفیه آب(آب شیرین کن)

 با توجه به شور بودن آب شرب وکیفیت پایین آن در منطقه  و بیماری های ناشی ازآن،  موسسه در قدم اول اقدام به نصب یک دستگاه آب شیرین کن خانگی نمود  و بصورت رایگان در اختیار اهالی قرار داد ، با افزایش درخواست ها و استقبال اهالی یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی از طریق صندوق همیاری به یکی از اهالی روستا واگذارشد تا آب تصفیه شده  را به شرح مصوب ستاد توزیع و بفروش رسانده و از محل در آمد آن ضمن پرداخت هزینۀ دستگاه،  زندگی خود را نیز تأمین نماید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را در رابطه با این موضوع ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید